User IT udvider kundekredsen takket være partneraftale med Komplex it

User IT fungerer som ekstern it-afdeling for deres kunder og varetager alle disse virksomheders udfordringer med leverandører, printere, mailsystemer, internet, netværk, backup, hjemmearbejdspladser samt de enkelte enheder, hver medarbejder arbejder på. Til at sørge for den underliggende it-infrastruktur får de – alt efter behov - hjælp fra Komplex it.

”Vi har altid selv sørget for infrastrukturen hos vores kunder, og det gør vi også stadig i et vist omfang,” fortæller Jacob Just, der er partner og salgsdirektør hos User IT. ”Men efterhånden som vi gerne ville have flere og større kunder, ønskede vi at få en ekstern partner på banen til at supplere vores egne kompetencer. På den måde kan vi koncentrere vores eksisterende ressourcer omkring essensen af vores forretning, nemlig at levere it til de enkelte brugere.”

Mindre behov for nyansættelser og ekstra uddannelse

”Hvis vi fortsat skulle stå alene med vores infrastruktur-ydelser, ville det kræve både nyansættelser og ekstra uddannelse af eksisterende medarbejdere, og det ønskede vi ikke,” fortsætter Jacob Just. ”Komplex it har alle de rigtige certificeringer og er specialister på netop det her felt, så nu trækker vi på deres kompetencer og deres relationer til de forskellige producenter, når vi har behov for det. Hos de af vores kunder, hvor Komplex it er med ind over, rådgiver de om for eksempel storage og backup og sørger for at implementere det korrekt. Derefter tager vi over med den daglige drift og bygger alt det ovenpå, kunderne har brug for.”

Større fleksibilitet ved valg af teknologi

Jacob Just understreger, at en af fordelene ved samarbejdet er den fleksibilitet, der ligger i, at User IT ikke hele tiden selv skal holde sig opdateret om den nyeste udvikling på infrastrukturområdet, og at de ikke er bundet af en enkelt medarbejders kunnen inden for én bestemt teknologi: ”Komplex it er så store, at de mestrer teknologier fra flere forskellige producenter, fx VMware, Microsoft, IBM og Virtual Bridges. Det giver os mulighed for at vælge det, der er bedst for vores kunde i det enkelte tilfælde.”

En fordel for begge parter

Ifølge Jacob Just er samarbejdet både en fordel for User IT og for Komplex it. ”For Komplex it’s vedkommende giver det dem adgang til at levere Infrastruktur as a Service til kunder, der også har brug for den tætte brugersupport, og hos User IT kan vi tilbyde specialistassistance til kunder, der har betydelige krav til deres it-infrastruktur, samtidig med at vi kan fokusere på vores kerneydelser. Det betyder, at vi begge har udvidet vores markeder, og at vi kan levere en bedre service over for vores kunder.”